Wethouder van Ballegooijen opent dierenpark Nieuw Vredeveld

14 juni 2018

Wethouder Marijn van Ballegooijen (Zorg en Welzijn) heeft afgelopen zaterdag 9 juni het nieuwe dierenpark met moestuin van woonzorgcentrum Nieuw Vredeveld geopend. De wethouder bedankte iedereen die heeft meegewerkt aan de totstandkoming van dit project. Ook bedankte hij de vrijwilligers die hier straks komen helpen. Veel bewoners, omwonenden, familie, medewerkers en vrijwilligers waren bij de opening aanwezig.

Wethouder Van Ballegooijen: “Het is belangrijk dat dit er is voor de bewoners. Door dit nieuwe dierenpark wordt het contact tussen mens en dier en tussen mensen onderling gestimuleerd door met elkaar te zorgen voor dieren en het samen onderhouden van de moestuin. Het meedoen in de maatschappij kan het welbevinden van de jong en oud dementerenden bevorderen door het vergroten van het gevoel van eigenwaarde. De bewoners voelen zich er nuttig door en dat is natuurlijk erg belangrijk. De verzorging van de dieren en de moestuin wordt daarom ook opgenomen in het dagprogramma van de bewoners. Contact tussen dier en mens bevordert het welzijn en draagt bij aan een prettige dag. Ook is er meer contact met de wijk.”