Door op 10 maart 2015

Bovenkerk: “Overwegend tevreden burgers”

De Pvda Amstelveen is met vrijwilligers, bestuursleden, fractieleden, wethouder Jeroen Brandes en tweede kamerlid Mei Li Vos op pad geweest in Bovenkerk. We werden positief ontvangen.

De meeste bewoners zijn zeer tevreden, zelfs zo tevreden dat er vaak geen of met moeite een enkel minpuntje over de buurt uitkwam. De bewoners zijn het meest tevreden over de rustige woonomgeving (33%), de goede sociale samenhang inzaae

Er werden nauwelijks minpunten genoemd, maar we hebben toch wel enkele punten ter verbetering: de verkeersveiligheid  (ca 10%), meer voorzieningen voor de jeugd (4%) de winkels zijn ver weg (4%), de bereikbaarheid kan beter (4%), meer parkeerplaatsen (4%) en 4% ervaart en gevoel van onveiligheid. Dat lijkt niet veel maar elk mens dat zich onveilig voelt in eigen wijk is er natuurlijk een te veel.

Verder was het wijkcentrum Noordammerlaan nauwelijks bekend en ontving men geen informatie over het cursusaanbod en of activiteiten. Dit kan natuurlijk veel beter. Als mensen naar een wijkcentrum gingen was dat niet in Bovenkerk maar de Bolder of de Meent.

De fractie zal de belangrijkste verbeterpunten meenemen in het commissie- en raadswerk.

De meeste mensen gaven aan te gaan stemmen op 18 maart dus we verwachten een hogere opkomst dan gewoonlijk bij de provinciale verkiezingen!