24 september 2020

#Even(opnieuw)voorstellen: Ad Verkleij blijft nog actief

Vlak voor de zomer deed de PvdA Amstelveen een oproep om nieuwe kaderleden te werven. We zoeken mensen die zich actief voor onze partij willen inzetten, bijvoorbeeld in het bestuur of bij de verkiezingscampagnes. Meerdere mensen hebben gereageerd en komen de afdeling versterken. Ad Verkleij, voorzitter van het bestuur, sprak al deze mensen. We stellen Ad, opnieuw, aan jullie voor.

Tijd van gestaalde kaders

Ad: “Ik kom nog uit de tijd van de gestaalde kaders van de PvdA. De tijd van Joop den Uyl. Toen de PvdA nog een grote partij was. Van” spreiding van kennis, macht en inkomen”. Als jong PvdA lid in Amsterdam bekeken we de oude partijtijgers met het nodige wantrouwen. Dat waren “Plucheplakkers”. Die sloegen terug met dat “de verbeelding aan de macht was gekomen”. Nieuw Links, Tien over Rood;  Rooie Vrouwen; vernieuwingsbewegingen, geleid door jongeren, die vervolgens ook weer soepel werden ingekapseld”.

Blijvend actief

In 2022 is Ad vijftig jaar lid! Ad: “Inmiddels ben ik zelf zo’n oude partijtijger geworden. Hoogste tijd om het stokje over te dragen aan een volgende generatie. Gelukkig dienen zich weer een aantal jongeren aan. Jonge, slimme en enthousiaste mensen.  Nog even hun inwerken en dan wachten op het volgende partijspeldje? Of toch nog helpen om een nieuw verkiezingsprogramma op te stellen, een goede campagne te voeren en om een sterke kandidatenlijst op te stellen?” Gelukkig kiest Ad voor het laatste en blijft hij actief voor onze afdeling.

De slogan “spreiding van kennis, macht en inkomen” heeft voor Ad niets aan waarde verloren. Dit blijft de basis van zijn inzet voor de PvdA.