13 maart 2014

Gemeente Amstelveen mantelzorgvriendelijke werkgever

De Stichting Werk & Mantelzorg heeft de gemeente Amstelveen erkend als mantelzorgvriendelijke werkgever. Wethouder Herbert Raat (VVD) van personeelszaken en Raadslid Esther Veenboer (PvdA) bevestigde donderdag 12 maart een bordje ter erkenning bij de ingang van het raadhuis.

Esther Veenboer: ‘Mantelzorgers zijn heel belangrijk voor onze maatschappij. Met alle ontwikkelingen in de zorg zullen zij van toenemende waarde zijn voor zieke familieleden of kennissen. Aandacht voor de werkende mantelzorger is van extra groot belang. Steeds meer werknemers verlenen naast hun werk mantelzorg  en hebben in toenemende mate behoefte aan een flexibeler stelsel van werktijden en ruimte voor individuele afspraken hierover met hun werkgever.

Op aandragen van de PvdA heeft de gemeenteraad een tijd terug unaniem een motie aangenomen waarin stond dat de gemeente werknemers de ruimte moet geven om naast hun werk als mantelzorger te kunnen functioneren. Wij hopen dat andere werkgevers dit voorbeeld zullen volgen.’

Herbert Raat: ‘Als werkgever denken we met onze medewerkers mee. Vaak zijn er kleine dingen nodig waardoor werk en mantelzorg beter te combineren zijn. Het is een manier van denken. Met de juiste ondersteuning en flexibiliteit kunnen we gezamenlijk zoeken naar creatieve oplossingen.’

Waar ben je naar op zoek?