Door op 9 december 2013

Inspiratie

Aftellen – nog 101 dagen -naar de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014, we zijn nu echt begonnen.

Terwijl in de fractie deze week hard gewerkt is aan nieuwe ontwikkelingen rondom de zorgtaken die we als gemeente moeten gaan uitvoeren, hard gewerkt is aan het afscheid van onze burgemeester Jan van Zanen ( vertrek naar Utrecht ) als voorzitter van de gemeenteraad ( woensdag 11 december ) en er hard gewerkt is aan de controle op het sportbeleid, kunnen we niet om de naderende verkiezingen heen.

Nog steeds loop ik met een brede lach en trots gevoel dat ik als lijsttrekker voorop mag gaan om het sterke sociale geluid krachtig in Amstelveen te laten horen.

Geconfronteerd met het overlijden van Nelson Mandela extra inspiratie meegekregen om in lijn met zijn gedachte Samen aan de slag te gaan. Een maakbare samenleving waarin we gelijkwaardig en rechtvaardig naast en met elkaar wonen, werken en zorgen! Trots en geïnspireerd dat ik jullie graag attendeer op deze historische beelden van Ed van Thijn tijdens de ontmoeting met Mandela in Amsterdam.

Inspiratie gekregen omdat er nog zoveel te regelen is. De vrijwilligers in de zorg maken zich terecht zorgen om de continuïteit in de wijkcentra, en de medewerkers vragen zich af of ze na 1 januari 2014 nog wel een baan hebben bij de nieuwe zorgaanbieder AanZ. Via een persbericht zal ik aandacht blijven vragen voor de vrijwilligers in de zorg en in de wijkcentra.

Inspiratie omdat we deze week zeer inspirerende vergaderingen met onze campagnecoördinator hebben gehad. Wauw, trots! Veel plannen staan al in de steigers en heel veel vrijwilligers zijn al “vastgelegd”.

Inspiratie omdat we weten wat er in Friesland is gebeurd na een succesvolle campagne, inspiratie extra omdat de peilingen duidelijk herstel laten zien. Inspiratie omdat ze alles kunnen zeggen over dat te dure, stoffige partijbureau op de gracht, maar wat een fantastische mensen staan daar altijd voor ons klaar. Heel veel partijen zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de PvdA en spreken ook volbewondering over onze plannen. Het zal een drukke maar zeker een mooie en dankbare periode worden. Er staan in Amstelveen enorm veel vrijwilligers klaar die met vertrouwen en trots op straat ons geluid zullen laten horen.

Inspiratie omdat ik dankbaar ben om u allemaal te gaan ontmoeten. In het raadhuis, op straat, via de mail, twitter (@PvdAAmstelveen) of de website. Schroom niet, de komende jaren hebben we elkaar nodig om samen die sociale, solidaire samenleving vorm te geven.

Tot volgende week…