8 maart 2014

PvdA Amstelveen in gesprek met Vereniging Eenheid Amstelveen

Op vrijdag 7 maart was de PvdA Amstelveen te gast bij een van de verkiezingsmiddagen van de Vereniging Eenheid Amstelveen (VEA). Dit is een sociaal-culturele vereniging voor ‘nieuwe Amstelveners’. Namens de PvdA Amstelveen ging kandidaat-raadslid Petra van Mourik in gesprek met enkele tientallen geïnteresseerden, mannen en vrouwen in alle leeftijden. Gerard Hulsman was aanwezig namens het CDA.

Na een toelichting van beide deelnemers over het verkiezingsprogramma kwam er een vraaggesprek op gang waar thema’s aan de orde kwamen als onderwijs, (mantel)zorg, diversiteit en werkgelegenheid. Men maakt zich vooral over de laatste twee thema’s veel zorgen, dit zijn natuurlijk thema’s waar ook de PvdA zorgen over heeft en waar ze zich hard voor maakt. De behoeftes, zorgen en suggesties van de deelnemers kwamen uitgebreid aan de orde en met name door deze betrokkenheid was het een succesvolle middag. Petra van Mourik: ‘voor mij zijn dit soort bijeenkomsten onderdeel van de kern van het politieke werk. Met elkaar in gesprek gaan en ook écht naar elkaar luisteren’.

Voorzitter van de VEA, Omar El Hri, was erg tevreden over de middag. ‘De bedoeling is om de kloof te verkleinen tussen de burgers en de politiek, die kloof moet weg. Deze middag heeft daar zeker aan bijgedragen’. Volgende week gaan er drie andere partijen op bezoek bij de VEA.