9 mei 2022

PvdA Amstelveen staat stil bij overlijden Rob Ellermeijer

De Partij van de Arbeid Amstelveen is zeer bedroefd naar aanleiding van het overlijden van wethouder Rob Ellermeijer.

Rob werd in 2014 lid van de gemeenteraad namens de VVD en was vanaf 2018 wethouder in Amstelveen. Naast een lange carrière in accountancy gaf hij in de gemeenteraad en in het college van B en W vorm aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid die hij voelde.

We herinneren ons Rob als iemand die het belang van de gemeente Amstelveen duidelijk voor ogen had en daar ook aan vasthield. Hij was vrolijk en prettig in de omgang, een vriendelijke man, die geïnteresseerd was in anderen. Als Raadslid en Wethouder was Rob zeer deskundig. Als collega wist hij met charme en souplesse een discussie over meningsverschillen op een fijne manier naar een oplossing te brengen.

Onze gedachten zijn bij de naasten van Rob. We wensen steun aan onze gewaardeerde collega’s van de VVD en aan de medewerkers van Rob die de afgelopen jaren intensief met hem hebben samengewerkt.

Rob hield van zijn gezin, trotse vader van twee dochters. Een gezin dat hem nu, veel te vroeg, moet missen. We wensen zijn vrouw en dochters en naasten heel veel sterkte met hun verlies.

We zullen hem missen als collega in de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders, maar bovenal als mens die zijn best deed om de wereld ietsje mooier te maken.

Anna Kaal (voorzitter Pvda Amstelveen), Esther Veenboer (raadslid), Arnout van Den Bosch, (raadslid), Marijn van Ballegooijen (wethouder)

Foto: v.l.n.r. wethouders Floor Gordon, Rob Ellermeijer, Marijn van Ballegooijen en Herbert Raat in 2019