29 maart 2014

Wisseling van de wacht

Deze week voltrok zich overal in Nederland hetzelfde ritueel: afscheid van de oude gemeenteraad en aantreden van de nieuwe. Donderdag 27 maart was ook in Amstelveen de nieuwe gemeenteraad voor het eerst bijeen.  Onder de 37 raadsleden waren de drie PvdA’ers Jeroen Brandes, Esther Veenboer en Harry van den Bergh.

Op de foto poseren zij bij hun nieuwe plaatsen, met rozen van het bestuur.

Alle raadsleden zwoeren de eed of legden de gelofte af, ook de PvdA-er Bas van der End (rechts in het rijtje in het midden van de zaal). Bas werd, met twee anderen als burgerraadslid geinstalleerd. Burgerraadsleden zitten niet in de raad, maar mogen deelnemen aan commissies van de gemeenteraad, zij krijgen een portefeuille en draaien bij de PvdA volledig met de fractie mee.

Woensdagavond 26 maart was de avond van het vertrek, bij de laatste vergadering van de oude gemeenteraad. Liefst 20 van de 37 raadsleden zwaaiden af. Burgemeester Fred de Graaf luidde allen persoonlijk uit. Bij de PvdA vertrokken de raadsleden Dolf Veenboer, Cyntia Lionahr-Vernie en Guido Dennenbroek, en het burgerraadslid Petra van Mourik. Ook voor hen waren er rozen.

Op de eerstvolgende ledenvergadering zullen we nog eens aandacht besteden aan hun vertrek en verdiensten voor onze partij. De nieuwe fractievoorzitter Jeroen Brandes zal dan ook toelichten hoe de nieuwe fractie aan het werk wil gaan in de gemeenteraad.

foto (5)

foto (3)

foto (6)

Waar ben je naar op zoek?