14 april 2014

Leden PvdA stemmen in met collegedeelname

De ledenvergadering van de PvdA heeft dinsdag ingestemd met deelname aan het college van PvdA, VVD, D66 en BBA. Volgende week dinsdag worden de wethouders in een speciale gemeenteraadsvergadering  benoemd.

Jeroen Brandes wordt wethouder namens de PvdA. Hij krijgt de portefeuille jeugd, jeugdzorg, welzijn, verkeer en vervoer en parkeren. Esther Veenboer neemt het fractievoorzitterschap van hem over.

Jeroen Brandes gaf de leden tijdens de vergadering tekst en uitleg over de totstandkoming van de coalitie in de afgelopen weken, en over inhoud van het collegeprogramma. Hij noemde het heel bijzonder en een groot compliment voor de partij en iedereen die zich daarvoor heeft ingezet dat de PvdA ondanks de slechte verkiezingsuitslag kan deelnemen aan het nieuwe college. De leden volgden hem daarin.

Afdelingsvoorzitter Maaike Lursen sprak de vertrekkende fractieleden toe: Guido Dennenbroek, Cynthia Lonahr-Vernie en fractievoorzitter Dolf Veenboer. De vergadering koos twee nieuwe kleden in het bestuur: Henk Bleekemolen en Nachshon Rodrigues Peirera.

Klik hier voor de tekst van het collegeprogramma en hier voor het persbericht met de portefeuileverdeling.