Door op 5 oktober 2017

PvdA Amstelveen steunt de stakende leraren

60.000 leraren op de been vandaag bij het Zuiderpark in Den Haag. Het hele park stond vol met bussen die leraren uit heel het land naar deze centrale staking hadden gebracht. Het is de dag-staking met de meeste mensen op de been!

Samen met Lodewijk Asscher, Kirsten van den Hul en medewerkers van het partijbureau ging ik de leraren steunen bij de staking. We hebben flyers uitgedeeld en gingen in gesprek met leraren die minder werkdruk en meer salaris willen. Opvallend was hoeveel energie er van al die leraren afspatte! Wat een mooi gevoel van saamhorigheid! Het was een erg inspirerende en gezellige middag.

De Partij van de Arbeid op landelijk niveau heeft gepleit voor extra salaris in de begroting van volgend jaar. Dit zal gaan om 500 a 800 euro die iedere basisschool leraar er netto bijkrijgt. Niet alleen de PvdA Landelijk zal zich inzetten voor de leraren. PvdA Amstelveen zal zich in het verkiezingsprogramma van 2018-2022 hard maken voor de leraar!