3 augustus 2020

#EvenVoorstellen: Marion Timmers laat zien dat cultuur zin geeft en verbindt

Vlak voor de zomer deed de PvdA Amstelveen een oproep om nieuwe kaderleden te werven. We zoeken mensen die zich actief voor onze partij willen inzetten, bijvoorbeeld in het bestuur of bij de verkiezingscampagnes. Meerdere mensen hebben gereageerd en inmiddels is er ook al een bijeenkomst met het bestuur en de fractie geweest. In deze rubriek stellen we de nieuwe, actieve leden aan jullie voor. Marion Timmers doet als eerste haar verhaal.

Tassenmuseum

Marion Timmers (62 jaar en moeder van twee volwassen dochters) is museoloog en tot voor kort werkzaam als coördinator tentoonstellingen en collectie bij Tassenmuseum Amsterdam. Door de coronacrisis heeft het museum helaas permanent de deuren moeten sluiten.

Kansen voor iedereen

Marion: “Ik ben lid van de PvdA geworden, en sinds ook kort actief als kaderlid, omdat ik het belangrijk vind om maatschappelijk actief te zijn. We wonen in een prachtig land waar veel mogelijk is maar waar niet iedereen dezelfde kansen heeft.  Ik wil mij inzetten voor een rechtvaardige samenleving met kansen voor iedereen. Graag ondersteun ik mijn partij om deze boodschap verder uit te dragen.

Met haar kennis van kunst, cultuur en musea én haar organisatorische talenten is zij echt een aanwinst voor de PvdA Amstelveen. Marion woont hier al bijna 30 jaar en ze vindt het een heerlijke plek. Marion: “Amstelveen is een groene gemeente met goede voorzieningen op het gebied van cultuur, sport en openbaar vervoer.

Red de cultuur

In de Tweede Kamer heeft de PvdA aangedrongen op een tweede steunpakket voor de culturele sector. Met name de niet-gesubsidieerde kunst en cultuur komt er nu bekaaid vanaf. Veel kleine musea, theaters en  cabaretgezelschappen hebben hoge kosten en kunnen geen beroep doen op de NOW (Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid), waarmee ondernemers de lonen van hun werknemers kunnen doorbetalen.

Cultuur kleurt niet alleen de samenleving, maar is ook economisch van groot belang. Geld voor cultuur is dus een bittere noodzaak, zodat we als de crisis voorbij is weer kunnen genieten van al het moois!

Cultuur geeft zin

Marion is het hier helemaal mee eens. Ze bezoekt veel musea en tentoonstellingen en is trots op de prachtige Amstelveense musea: Museum JAN  en het Cobra Museum voor Moderne Kunst. Gloedvol betoogt ze: “Ik vind het belangrijk dat Amstelveen aandacht besteedt aan kunst en cultuur. Cultuur verbindt, brengt mensen bij elkaar en inspireert. Cultuur geeft zin en betekenis.  In deze tijden merk je pas hoe belangrijk cultuur is voor mensen”.