Gezamenlijke campagne GroenLinks-PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen 2023

22 oktober 2023

GroenLinks-PvdA

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november 2023 doet GroenLinks-PvdA voor het eerst mee met een gezamenlijke kandidatenlijst. Frans Timmermans is gekozen als lijsttrekker van GroenLinks-PvdA. Deze samenwerking betekent dat de twee partijen voor het eerst ook in Amstelveen de handen ineenslaan voor een campagne (foto Middenhoven).

Samen voor een hoopvolle toekomst

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2023: samen voor een hoopvolle toekomst. Uit het programma blijkt één ding duidelijk: Samen kunnen we het anders doen in Nederland. Door over te stappen naar een duurzame economie, welvaart eerlijker te verdelen, en het vertrouwen te herstellen in onszelf, elkaar, en in de overheid. Daarom staat dit programma in het teken van vier thema’s: herstel van vertrouwen, klimaatrechtvaardigheid, bestaanszekerheid en een sterk Europa. Zo werken we aan een hoopvolle toekomst, voor onszelf en voor de generaties na ons. Samen kunnen we dat.