Landelijk nieuws – GroenLinks en de PvdA gaan voor een gezamenlijke lijst voor de Tweede Kamer

26 juli 2023

Op maandag 17 juli werd bekend dat de leden van de Partij van de Arbeid en GroenLinks graag een gezamenlijke deelname zien aan de Tweede Kamerverkiezingen van 2023. Daarom komen onze partijen met een gezamenlijk programma, een gezamenlijke kandidatenlijst en een gezamenlijke lijsttrekker. Volg deze ontwikkelingen op de landelijke PvdA website.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de PvdA Amstelveen?

Het betekent dat er voor de campagne omtrent de landelijke verkiezingen zal worden samengewerkt. De verhoudingen tussen beide partijen zijn goed en de band zal naar verwachting alleen maar sterker worden. Voor de huidige samenstelling van de gemeenteraad heeft het besluit geen invloed, de PvdA (coalitie) en GroenLinks (oppositie) gaan in ieder geval tot maart 2026 (eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen) verder als afzonderlijke partijen.

Foto van wethouder Van Ballegooijen, diverse raadsleden en burgerleden van de PvdA en GroenLinks in Amstelveen op de dag van de uitslag.